20 Ocak 2011 Perşembe

SAMSUNG VE DESTECH BİLİŞİM REZALETİ

10 Aralık 2010, 10:03:31
Vatan Bilgisayar'dan aldığım ürünün video çekimi sırasında zoom yaparken sesi almadığını farkettim ve ürün kullanma kılavuzunu baştan sona okumama rağmen bu duruma dair herhangi bir açıklamayla karşılaşmadım. Bunun üzerine makinemi garanti kapsamında olarak Vatan Bilgisayar müşteri hizmetlerine götürdüm. Bir süre sonra makinemin tamir edildiğine dair haber geldi ve gidip teslim aldığımda, Destech isimli firma tarafından barel ve anakartın değiştirildiği bildirildi. Ama makineyi denediğimde bu arızanın giderilmemiş olduğunu fark edip, ürünü ertesi gün tekrar müşteri hizmetlerine teslim ettim. Bu tarihten tam 1 ay sonra yeniden fotoğraf makinesinin tamir edildiğine dair haber geldi ve bugün teslim almaya gittim. Vatan Bilgisayar'daki müşteri hizmetleri görevlisi Destech adlı yetkili firmanın ürünle ilgili yazdığı notu bana okudu. Şu şekildeydi : "Bahsi geçen konu bir arıza değil, makinenin bir özelliğidir yine de müşteri memnuniyeti adına barel ve anakart değiştirilmiştir." Benim bu değişimin zaten ilk serviste yapıldığını, sözde 'özellik' diye bahsedilen durumun ürün kılavuzunda geçmediğini ve cihazı teslim almayacağımı belirttim. Bunun üzerine karşımdaki görevli yetkili firmayla temasa geçmem için onların telefon numarasını verdi. Bu olayda geçen olayların hangisi satış sonrası destek ya da garanti sözcüklerinin karşılığıdır merak ediyorum. Garanti denen kavram ürünlerin yetkili firmalar tarafından hiç bir işlem yapılmadan belirli bir süre rehin tutulduktan sonra sözde bahanelerle geri bize teslim edilmesi midir? Bir ürünün bana sunduğu tüm özellikleri ihtiyacım doğrultusunda kullanmak bir tüketici olarak en doğal hakkım değil midir? Ve Samsung gibi bir firmanın dişli sesine çare bulamayıp mikrofonun sesini kısıyor olması yaratıcılık yoksunu olduklarının kanıtı değil midir?


------------------------------------------------------------------


19 Ocak 2011, 23:35:56
Buradaki yazdıklarım üzerine samsung çağrı merkezinden konuyla ilgili olarak bir telefon aldım. Arayan görevliye tekrardan durumu izah ettim ve makineyi hala gidip teslim almadığımı söyledim. Kendilerinin yönlendirmesi üzerine vatan bilgisayara gidip ürünümü teslim alıp o an kontrol ettikten sonra 3. sefer garantiye aynı arıza ile gönderilmek üzere geri teslim ettim ve destech bilişim tarafından kesilmiş sözde 2. sefer anakart ve barel değiştiği bilgisini veren servis fişini aldım. Burada ilginç olan benim makinemin seri numarasına kesilen bu servis fişi üzerindeki tarih ve bildirim no; ilk gönderdiğimdeki servis fişininkiyle aynı ama altındaki açıklamanın farklı olması. Ürün vatan bilgisayar tarafından tekrar destech bilişim gönderildikten sonra bu firmadan bir görevli beni aradı ve belge üzerinde bana yazılanları tekrarlayarak; söz konusu durumun normal olduğunu kendince savundu ve üstüne donanimhaber.com gibi sitelerin forumlarında araştırma yapmam gerektiğini, evrak üzerindeki bildirim no ve tarih benzerliğiyle ilgili olarak ise bilgisayarları ile ilgili bir hata oluşmuş olabileceğini anlattı. Bu entrikalarla dolu komik telefon görüşmesi üzerine samsung çağrı merkeziyle 3 sefer daha görüşmüş ve şikayet kaydımın yeniden oluşturulduğu 2 sefer daha tarafıma bildirilip bana 2 gün içersinde geri dönüş yapılacağı söylenmiş olmasına rağmen; tarafıma karşı tek bir arama bile yapılmamıştır. Tüm bu yaşanan olaylardan öte, samsung firmasında sikayetvar.com sisteminden bildirilen sorunlarla ilgilenen görevli neye dayanarak "şikayet çözülmüştür" bildirimini yaptı merak ediyorum.
Sonuç itibariyle konuyla ilgili olarak elimdeki tüm yazılı evrak ve telefon konuşma kayıtlarıyla birlikte avukatım ve tükoder izmir şubesi ile fikir birliği sağlayarak; yukarıda özetlediğim sebeplerin yanı sıra faturalı hattımdan yaptığım toplamda birkaç saati bulan görüşmelerden kaynaklanan kabarık faturam bir de emek üretmek için ayırdığım kısıtlı ve çok değerli vaktimin çalınması sebepleriyle maduriyetimin en kısa süre içersinde giderilmesi, aksi taktirde samsung ve destech bilişim aleyhine, yasal haklarımı İzmir 1. Tüketici Mahkemesi'ne başvurarak arayacağımı huzurunuzda bildiririm.

1 yorum:

  1. Bilinçsiz tüketici toplumumuzun haklarını bilmesi, savunması ve aydınlanması yönünde örnek teşekkül edecek nitelikte; muhtevasında kıymetli bilgiler bulunan bir yazı olmuş. Elinize emeğinize sağlık. Mağduriyetinizin en kısa zamanda giderilmesini temenni ederim..

    YanıtlaSil

Yazıyom ben yaa!!