Henüz anlayamadım. Muhtemelen anlayamayacağım da... Ben varım, sen varsın, biz varız, onlar var... Herkes bundan bahsetmiyor mu? Her birimiz, bir diğerimiz için öteki değil miyiz? Ben bir ötekiyim. Sen de öyle! Ötekileriz, ötekileştirdiklerimiziz...
Ben;
öteki milletin vatandaşıyım,
öteki dinin mensubuyum,
öteki görüşün kalesiyim,
öteki cinsiyettenim,
ötekinin arkadaşıyım,
seni öteki olarak sınıflandıranın ta kendisiyim.
Senin insan oluşunun benim için hiçbir önemi yok. Kafana ne taktığın, kafanın içinde ne taşıdığın, üstüne ne giydiğin vb. bilimum detay benim için çok önemli!
Benimle aynı şehirde yaşıyorsan, hemşehrimsin,
benimle aynı dinin mensubuysan, din kardeşimsin.
benimle aynı siyasi görüşün destekçisiysen, yol arkadaşımsın.
benimle aynı kitapları okuyorsan, çok zekisin.
benim dinlediğim müzikleri dinliyorsan, çok zevklisin.
Eğer desteklediğin doktrinler beni tatmin etmiyor ya da benim düşüncelerimle ters düşüyorsa, seni her an katledebilirim. Silahımla, ellerimle, sözlerimle, otoritemle... Hatta sosyal statüm bile yeter... Hele ki bir düşünce lideriysem ya da icraatlerim toplum tarafından beğeniliyorsa, sen o zaman gör... Eğer inançlıysan, yok olmak için dua edersin.
Çünkü ben;
faşistim,
komünistim,
dindarım,
ateistim,
nihilistim...
Ne olduğumun bir önemi var mı? Peki ne olduğunun bir önemi var mı? Yemeklerini en çok sevdiğim lokantanın aşçısı olsan, sürekli dinlediğim müzisyen olsan, beni en çok etkileyen yazar olsan, sevgilim, eşim, dostum, ailem olsan ne yazar !?
Sıkıyorsa benim görüşlerimi destekleme!
Sıkıyorsa başka bir partiye oy ver!
Sıkıyorsa başka bir inanca sahip ol!
İnsanlar nasıl olur da benim gibi düşünemezler, anlayamıyorum! Halbuki ben; bu çevrede, bu şehirde, bu sosyal ağda, bu ülkede en zeki insanım! İnanamıyorum! Halbuki ben, görüşlerimle, tüm bu insanlar tarafından kabul görmüş kişiyim! Anlaması güç... Anlayamam... Anlayamıyorum...
Gerçekten anlayamıyorum...
Çünkü;
benim at gözlüklerim var,
ben kibirliyim,
ben narsistim,
ben anlayışsızım...
Aslında,
Ben bir bok parçasıyım...
Aslında,
ben basit bir insanım...
Sadece,
BASİT!
Anlayana...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yazıyom ben yaa!!